Piirin kevätkokous Sysmässä
Eläkeliiton Päijät-Hämeen piirin kevätkokous 23.4.2026 pidettiin Sysmässa Olavin toimintakeskus Nuotta-salissa. Paikalla oli 23 virallista ja 8 varaedustajaa sekä jäseniä.
Ulla Ylöstalo avasi kokouksen, Veikko Ikonen valittiin puheenjohtajaksi ja Kristiina Ketomäki toimi sihteerinä. Tilit hyväksyttiin ja keskustelua käytiin lähinnä tulevaisuuden haasteista nykyisessä kustannuspaineessa.
Toiminnanjohtaja Kristiinan työaikaa rajoitetaan maanantaina ja keskiviikkona klo 9-15 tämän vuoden loppuun. Uusi toiminnan johtaja Heli Leppänen on valittu ja alotus päivää ei vielä ole lyöty lukkoon.
Sysmän kunnanhallituksen puheenjohtaja toivotti meidät tervetulleeksi ja kertoi kunnan tilanteesta kesäisin väkiluku nousee yli kaksinkertaiseksi. Elokuva ”100 litraa sahtia” tuo kunnalle mainetta – nyt ei kuitenkaan ollut sahtia tarjolla.
Orimattilan yhdistyksestä paikalla Markku Peltonen, Eija Seistilä, Eeva Salminen, Tapani Näräkkä sekä Hillevi Gröönroos Markku Koskelan varahenkilönä.