Musiikkiteatteri Sataman Kapakan Laulu – Ravintola Kairo Kotka.
Lauantaina 18.4.2026 yhdistyksemme teki retken teatteriravintola Kairoon Kotkassa.
Teatteriesitys Sataman Kapakan Laulu kertoi laivatyttö Siirin ja merimies Elmerin rakkaustarinan odottamattomista käänteistä.
Yhdistyksen jäsenemme Ritvan (91v) kohdalla teatterimatka oli erityisen tunteikas. Hän oli viimeksi ollut ravintola Kairossa useasti 1940-luvun alussa silloisen yhtyeen ”Kotkan Pojat” harjoituksissa. Ritvan isä Arvo Koivu soitti yhtyeessä viulua ja yhtye oli Kairon vakituinen orkesteri. Tämä tarina kosketti myös näyttelijöitä ja illan yhtyettä – iloinen yhteiskuva kruunasi hetken.
Ilta oli kaikilta osin erinomainen ja menomatkalla meillä oli aikaa poiketa Koskenkylässä Malmgårdin kartanopuodissa.
Todella iso kiitos osallistujille ja matkan järjestäjille.